lördag 27 september 2008

Ett gungande grönt flöte (57)

Fast just här just nu är jorden ett gungande gult flöte :)
Det är höst på riktigt nu, sådär som jag älskar den och det blåser in barr på min hallmatta så fort jag öppnar dörren.
Jag stickar vantar. Vanliga släta vantar utan utsmyckning. Jag är en stickfegis som vill sticka flätor och muscher och allt möjligt, men som hatar att riva upp och sticka med använt garn. Och därfär inte riktigt vågar...

Nu ska jag cykla hem igen och fortsätta läsa om kulturutvecklingen i Sverige under det långa 1900-talet. Ett ämne som är intressant, men lite svårforcerat när tankarna bara vill fladdra runt kaffe och garn :)

2 kommentarer:

ellapix sa...

Ja men visst, det skulle vara väldigt trevligt.

ellapix sa...

Onsdag förmiddag passar mig fint, så länge den inte ringer och säger att jag kan komma och jobba.

Ska vi säga 11.00 på Krokodil. De öppnar kl 10 såg jag.